31 octombrie 2006

cand te uita Dumnezeu cu cartea in mana#2

Inainte sa procedez si la aceasta leapsha pe ouate (inventata de Zaza) sa-mi justific titlul: eu nu lasa o carte de pe o zi pe alta. Eu, daca o incep, trebuie sa o si termin pe loc!

Le iau cum imi vin in minte...
1. sunt fan Haruki Murakami. Am ( in romaneste) tot ce a scos el la Polirom, am, in engleza, de pe internet, povestirile lui. Il iubesc pe Haruki Murakami si, cand o sa fiu mare, vreau sa ma fac Haruki Murakami, desi ma indoiesc ca as putea sa scriu asa de...delicat cum o face el. Am ajuns la el trecand prin Padurea norvegiana dar Cronica pasarii arc e preferata mea.
2. sunt fan David Lodge. am tot ce a iesit la Polirom scris de el. Ganduri ascunse imi place cel mai mult. Afara din adapost si Racane, nu ti-e bine mi s-au parut o alegere proasta:)
3. Ilf si Petrov. Il iubesc pe Ostap Bender, as fi vrut sa bat Crimeea la pas alaturi de el doar ca sa vad cu ochii mei tot ce am cetit in 12 scaune si Vitelul de aur. Mi-e teama, insa, de crizele de ras de la care nu as fi putut sa ma abtin.
4. Milan Kundera- Gluma- impresionanta mai ales acum, in perioada CNSAS party. Ca sa stiti ca viata unui om poate fi data peste cap cand iese la iveala o carte postala pe care scrie: Optimismul este opiumul omenirii! Atmosfera sanatoasa miroase a prostie! Traiasca Trotski!
5. Acuma e acuma: a mai ramas un singur loc pentru toti ceilalti. Pai ii insir pe ei si oi scapa, cumva, cu fata curata Domnule Bulgakov, tu erai! Ba tu, Jokai Mor, ca prea eram in secolul XX cu clasamentul. Vai, cum sa ramana pe dinafara Boris Vian? Celine? Bukowsky? Phil Roth? GGM? Gaboooo, nu te uita Monica!  Domnule Miller, chapeau! John Kennedy Toole, ah, m-ai omorit ( de ras!)


Brouillon de Culture, Marcel Reich-Ranitzky, Lumea citeste, Lettre Internationale, Lire, Alexandru Matei si multi/ multe altele. De tinut minte si de mers la ei, cand nu stiti ce sa mai cetiti.

cand te uita Dumnezeu cu cartea in mana #1

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc pentru comentariu. Cu siguranță nu e violent și nici măcar un nenorocit de spam. Vă răspund imediat ce pot!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...